РИТМІЧНА ЧАСТИНА ПРО ГНОМІКІВ

Гра у колі "Шість гноміків"

Жили-были в домике
маленькие гномики (руки над головой треугольником,присели):
Лики (дети постепенно поднимаются, коснулись руками стоп),
Мики (коснулись руками там, где носочки),
Ники (хлопнули ручками по ножкам выше колена),
Токи (руки на пояс),
Чики (хлопнули ладошками по груди),
Пок (руки над головой треугольником изображают колпачок)

Раз, два, три, четыре, пять (руки вперед, трут ладонь об ладонь)
стали гномики стирать. (Дальше движения повторяются из предыдущего куплета):
Лики - ботинки,
Мики - носочки,
Ники - штанишки,
Токи - жилетку,
Чики - рубашку,
Пок - колпачок.

Раз, два, три, четыре, пять,
пошли гномики гулять
(шагаем по кругу):
Лики - по дорожке (идем, ставя рядом две ножки),
Мики - по тропинке (идем, ставя одну ногу перед другой),
Ники - по полянке (идем и кружимся),
Токи - прыгнул в ямку (прыгнули и присели),
Чики прыгал, как зверек (прыгаем по кругу),
Пок - наутек (побежали)

Раз, два три четыре пять,
стали номы клад искать (в круг повернулись и как бы роем):
Лики - с лопатой ("копаем"),
Мики - с киркой ("бьем" киркой),
Ники - с фонариком ("светим"),
Токи - с топориком ("рубим"),
Чики - взял ножик ("режем" ладонь об ладонь),
Пок - молоток (стучим кулачками)

Раз, два, три, четыре, пять,
стали камни собирать (левую руку - в кольцо ("мешок"), правой кидаем в "мешок" камни).
(Дальше движения повторяются из первого куплета)
Лики – в ботинки,
Мики - в носочки,
Ники - в штанишки,
Токи - в жилетку,
Чики - в рубашку,
Пок - в колпачок.

Гра-масаж "Компот для гноміків"

(Діти можуть робити вправи у колі, по парах, у лінію, роблять масаж спини один одному; повторюючи вірш другий раз, повернулися до іншого сусіда)

Варим гномикам компот (трем спинку соседу круговыми движениями снизу вверх)
Фрукты нам нужны и вот: (стучим кулачками по спине соседа)
Будем яблочки крошить (напрягли пальчики и стучим ими по спине)
Будем грушки мы рубить (стучим ребрами ладони по спине)
Отожмем лимонный сок (мнем спину),
Сливы (кулачками), сахарный песок (как в яблочках),
Сварим вкусный мы компот (трем спинку соседу),
Угостим чесной народ! (широкий жест руками с раскрытыми ладошками)

Гра у колі з м'ячиками

Варіант перший: діти стали у коло, розкрили руки і поставили їх так, щоб тримати долоні сусіда, при цьоиу ліва долонька кожної дитини повинна бути зверху, права знизу - щоб зручно було передавати м'яча зліва направо), говорячи слова, передаємо м'яч чи інший предмет зліва направо сусіду. Потім можна змінити напрямок.

Варіант другий: при кожному наступному читанні вірша змінюємо спосіб передачі предмета: за спиною, через ліве або праве плече, через голову, між колінами тощо...

Варіант третій (складний, потребує високої концентрації): Коли діти привчаться до певної послідовності передачі предмету різними способами, то можна у коло ввести декілька предметів і кожний з них передавати своїм способом.

Текст:

Гномик, гномик, где живешь,
Гномик, гномик, что несешь?
Я живу в густом лесу,
В норку яблочко несу,
Буду яблочки делить,
Буду братиков кормить

Гномик, гномик, где живешь,
Гномик, гномик, что несешь?
Я живу в густом лесу,
В норку камешки несу,
Буду камешки делить,
Буду братьям их дарить.

УКРАЇНСЬКА МОВА

ГОТУЄМОСЯ ДО СВЯТА ОСЕНІ

Вірші про осінь

Осінь - мила, осінь - славна,

Осінь матусі їсти несе:

Борщик - у горщику,

Кашку - у жменці,

Скибку - у пазусі,

Грушку - у фартусі.

Смачно готує - всіх нагодує.

Вересень - з вереска медом годує,

Жовтень - жовтенький, він листя фарбує,

А листопад - лист останній зриває,

І вже на зиму осінь чекає!

ГОТУЄМОСЯ ДО СВЯТА УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Пори року

Придумала мати дочкам імена,

Ось Літо і Осінь, Зима і Весна.

Приходить Весна — зеленіють ліси,

І пташині всюди дзвенять голоси.

А Літо прийшло — все під сонцем квітне,

І стиглі ягоди просяться в рот.

Нам щедра Осінь приносить плоди,

Дають врожаї поля і сади.

Зима засинає снігами поля.

Взимку відпочиває і дрімає земля. (А. Кузнєцова)

Від зимового довгого сну
Пробудилась нарешті природа,
І приносить на землю весну
Промінь сонця чарівної вроди.

Вже навколо іскриться блакить,
Повернулись птахи додому,
І пісні їх розвіяли вмить
І журбу, і печалі, і втому.

Прийшла до нас весна-красна,

Гаївочку нам принесла.

Для панянок гаївочку, для парубків – мандрівочку.

Станьте разом у коло, заспіваймо весело!

Гарний танець гопачок /весела укр.нар.пісня/

Я навприсядки скачу, чобітками тупочу.

Ту-пу,ту-пу, тупочу, наче пташка я лечу.

Приспів: гоп, гоп, тупочу, наче пташка я лечу

Тіль-тіль – веде смичок, гарний танець гопачок.

А бандура-брень, брень, брень, танцювали б цілий день.

Приспів: гоп,гоп,брень,брень,брень-танцювали б цілий день

В колі танок гуцульський «Ой, заграйте, дударики!»

1.Ой заграйте, дударики, молоді гуцули,

Так, щоб танець – увиванець полонини чули.

2. ой заграйте, дударики, на дудках кленових,

Бо приємно танцювати в кептариках нових.

3. ой, заграйте, дударики, а я заспіваю.

Хай злітає наша пісня над Карпатським краєм!

Квіти, квіти... Чарівні квіти,
Кольорові, великі й малі...
Ви умієте душу зігріти,
Бо й самі ви — душа землі

Ми хлопчики Барвінки, веселі та завзяті.

Прийшли до Вас у гості на весняні свята.

А у мене проліски під вікном цвітуть.
І тюльпани радісно потім проростуть.
Ось нарциси гордо вже вилізли з землі.
Щастя всім приносять квіточки малі.

Кущ калини у долині
Білим цвітом квітне нині.
І лунають на калині
Ніжні співи солов'їні.

Укр.нар.пісня з флейтою «ой є в лузі калина…»

Розмова у лісі
Стояло в кущах оленятко,
Над ним на гіллі — воронятко.
— Ось я,— воронятко казало,—
Умію під хмари літать! —
Сумне оленятко зітхало:
— А я тільки вмію стоять.
Я вчора лише народилось,
І я ще літати боюсь,
Та ти ж підросло і навчилось,
І я підросту — і навчусь. /Валерій Шульжик/
Суперечка
Ведмідь сварився із совою:
— Ти щось наплутала, сова!
Затям своєю головою —
зими в природі не бува!
Сова сміялась: — Волохатий,
не дивно чути це мені:
ти восени як ляжеш спати,
то встанеш тільки навесні. /Петро Ребро/
Хатка
Равлик-син прийшов до татка:
-Затісна у мене хатка,
Якщо виросту ще трішки,
То не влізуть в неї ріжки.
Глянув батько на хатинку:
-Не журися, любий синку,
Бо не тільки ти ростеш,
Підростає хатка теж. /Петро Сорока/

Цвірінчить горобчик, сів спочить на стовпчик.

Горобчик цвірінчить, на стовпчик сів спочить

Летіла лелека — ти бачиш далеко,

Летіла лелека — заклекотіла до лелеченят .

Ш-ш-ш – травичка шелестить.

З-з-з – комарик нам пищить.

Ж-ж-ж – у мухи купа справ.

Р-р-р – собачка загарчав.

Дж- ж – працює добра бджілка.

Ч-ч-ч – гарний у нас причіп.

Ще дощ іде, періщить злива.
Щенятко вимокло, як хлющ.
А щиглик, щебетун щасливий,
Щебече, пурхнувши на кущ.

Йде весна в барвистому вінку –

Час воскресний знову настає.

Любить жайвір музику дзвінку
І на струнах сонця виграє.

Котилася писаночка з гори на долину,
Прикотилась прямісінько до нас у гостину,
А за нею йде Великдень, несе білу паску,
Дзвонить в дзвони, всім дарує радощі і ласку.
Відчиняймо воротонька, гостоньків вітаймо,
Христос воскрес! Усі разом мерщій заспіваймо.

Осяяна сонцем святковая днина,
Радіє дорослий, радіє дитина!
У дні великодні ми всі відчуваєм,
Як наша земля поріднилась із раєм!
Небесні ворота відкрились для неба!
Про сірість і сум говорити не треба!
Душа відчуває святкову величність
І знає, що десь там ховається вічність! О. Олесь

Відповідно до нової стратегії і тактики в навчанні рідної мови, що проголошується Державним стандартом початкової загальної освіти, основним завданням мовного курсу є забезпечення гармонійного розвитку усіх видів мовленнєвої діяльності (слухання, говоріння, читання і письма). Провідним принципом мовної освіти є її практичне спрямування, за якого вивчення теоретичних знань з мови підпорядковується завданням мовленнєвого розвитку школярів. Водночас у процесі засвоєння законів живої мови вчитель розвиває почуття і пізнавальні здібності дитини, зміцнює її вольові якості.

Рухлива частина березневої епохи «Звуки та букви»

Світить сонце в вишині,
Тобі світить і мені.
Землю нашу зігріває,
Сади світлом наливає.

-ДИТИНО, прокидайся, з ранком швидше привітайся!

Чуєш, півень кукуріка, за селом гуде сопілка.

Рип-рип – двері зранку, га-га-га – гусак на ганку.

На річці чайки кигичуть, журавлі в небі курличуть:

«Дитино, часу не гайнуй, дня ясного не змарнуй!»

***Тепло стало надворі. Синє небо угорі.

Сонце промінь шле землі. Прилітають журавлі.

Вже у лісі там і тут перші проліски цвітуть.

Кучерява, запашна в гості йде до нас весна.

***Сильний вітер до землігне дерева молоді,(присідають)

А вони ростуть, міцніють(піднімаються)

Вгору тягнуться, радіють.(встають навшпиньки, руки тягнуть вгору)

***Дзюрчать-дзвенять струмочки, і птах вітає птаха.

Мала хрустка бурулька додолу впала з даху.

Промовила бурулька: «Заслабла я , ой, нене!

Гарячий промінь сонця долинув і до мене.

Від сонця я розтану, розтану-не загину.

Віллюся у струмочок і побіжу в долину

Мене нап’ються трави і стануть , наче вмиті,

Хоч мало та не марно я прожила на світі.»

***Ми кривого танцю йдемо, танцю йдемо, танцю йдемо.

Кінця йому не найдемо, кінця йому не найдемо.

Ой то в гору, то в долину, то в долину,

Ой то в рожу, то в калину, ой то в рожу, то в калину.

Ми кривого танцю йшли, танцю йшли.

Кінця йому не знайшли, кінця йому не знайшли.

А як той кінець найдемо, ми найдемо,То додому ми підемо, то....

Російська мова

Учебная программа Вальдорфских школ предусматривает, что с первого школьного дня ученик самыми разными способами переживает противоположности языка. В этом процессе ребенку помогает литература: вначале хорошие детские стихи, затем художественная проза, воспринимая которые ребенок приобщается к культуре и духовности. Таким образом, поэзия образует один полюс языка, а законы, по которым он функционирует, т. е. грамматика — другой.

Изучение букв и сопровождающие этот процесс разнообразные упражнения, а также рассказывание коротких образных историй дает разнообразный материал для бесед, в ходе которых дети учатся излагать свои наблюдения и переживания, говорить громко и отчетливо, а также внимательно слушать своих одноклассников.

Обучение детей языку организуется при помощи специальных методик, позволяющих рабочую тетрадь использовать одновременно и в качестве учебного пособия. Учащиеся, ведущие тетрадь, стараются красиво ее оформить, учатся ориентироваться на листе формата А-3, правильно изображать буквы и располагать их на странице. Для правильного развития действующих в ребенке сил, с точки зрения вальдорфской педагогики, важно не начинать обучение письму с прописных или печатных букв, а выбрать форму полупечатных букв.

Дидактические материалы и пособия в вальдорфской школе используются ограниченно. Традиционные учебники выполняют функции вспомогательного дидактического материала наряду с энциклопедиями, словарями, художественными произведениями и т. д.

Ритмическая часть на уроках русского языка

Зима-рукодельница

Снова в заботах зима-рукодельница —
Пусть потеплее природа оденется.
Много зима заготовила пряжи,
Белые вещи без устали вяжет:
Сонным деревьям — пушистые шапки,
Ёлочкам — варежки вяжет на лапки.
Шила, вязала и очень устала!
— Ах, поскорее весна бы настала…

(Е. Явецкая)

Вдоль по улице метелица метёт,
Скоро все она дороги заметёт.
Ой, жги-жги, жги-говори,
Скоро все она дороги заметёт.
Запряжём - ка мы в сани лошадей,
В лес поедем за дровами поскорей.
Ой, жги-жги, жги-говори,
В лес поедем за дровами поскорей.
Рысью, рысью друг за другом поспешим
И скорёхонько до леса докатим.
Ой, жги-жги, жги-говори,
И скорёхонько до леса докатим.
Топорами мы ударим дружно в лад,
Только щепочки по лесу полетят.
Ой, жги-жги, жги-говори,
Только щепочки по лесу полетят.
А из лесу мы тихонечко пойдем
А руками то прихлопывать начнем.
Ой, жги-жги, жги-говори,
А руками то прихлопывать начнем.
Вдоль по улице метелица метёт,
Скоро все она дороги заметёт.
Ой, жги-жги, жги-говори,
Скоро все она дороги заметёт.
Сами саночки бегут,
Стелется позёмка,
И бубенчики звенят
На морозе звонко.
Динь-динь-динь-дилинь, синими лесами
Едут, едут динь-дилинь сани с бубенцами.
Ветер весело гудит,
Подгоняет санки, Остаются позади снежные полянки.

Ветер сосны закачал, ветер ёлки закачал,

И берёзы закачал, все деревья закачал, вьюгу снежную поднял!

Ветер воет, воет, воет!

Вьюга воет, воет, воет!Все дороги заметёт!

Вдруг тихо, тихо, тихо стало,

Снег лежит, как покрывало. Ох уж этот снегопад_ будет дело для ребят

Для ребят и для лопат.

Снег с тобой мы разгребем и дорожку проведем!

Стала ровною дорога. Ох, устали мы немного…

Мы идем, идем , идем по тропочке

Мы идем, идем , идем по узенькой.

По тропиночке пойдем, прямо к дому подойдем.

Снег на шубке мы встряхнем, и на шапочке-встряхнем, и на варежках-стряхнем, и на штаниках-стряхнем, на ботиночках – стряхнем –

ух, как мокро все кругом!

хорошенько всё протрем!

В дом зайдем, ручки помоем, чайничек поставим.

Чайничек с крышечкой,
Крышечка с шишечкой,
шишечка с дырочкой
в дырочку пар идет!
Пар идёт в дырочку,
дырочка в шишечке,
шишечка на крышечке,
а крышечка на чайничке,

в чайничке чай!

ПАЛЬЧИКОВАЯ ИГРА:

Вот кудрявая овечка, шерстка мягкая, в колечках.

Я колечки состригу и в комочки соберу.

Крутится веретено, ниточки прядет оно.

Нитку я перебираю, из нее клубок мотаю.

А теперь возьму я спицы, а вязать мы мастера.

Петлю к петле соберу, шарф и варежки свяжу...

Англійська мова

У Вальдорфській школі урок іноземної мови має особливу структуру і складається, як правило, з трьох частин. На першому етапі вчитель створює певний настрій, активізує навички вимови та інтонації, сприяючи розвитку фонематичного слуху і закладаючи основу для відпрацювання та закріплення нового матеріалу. На другому етапі в ігровій формі опрацьовується мовний етикет і прості граматичні структури, при цьому лексичні одиниці пов’язуються з реальними предметами, явищами (без застосування перекладу), щоб учні мали змогу повністю заглибитися в іншу мову, культуру, світогляд, розширити словниковий запас і оперувати ним. Для завершення уроку вчитель добирає такі види роботи, які сприяють підсиленню створеного настрою іншомовної атмосфери.

Такий поділ уроку актуальний для всього періоду вивчення іноземної мови у початковій школі. Але наповнення цих структурних компонентів, форми і тривалість їх проведення змінюються залежно від вікових особливостей учнів. Так, викладання іноземної мови у 1—3 класах будується на основі розгортання комунікативної лінії.

1. Start the Day With a Smile

This is how we start the day

Start the day, start the day,

This is how we start the day,

So early in the morning.

First we smile and shake a hand,

Shake a hand, shake a hand,

First we smile and shake a hand,

So early in the morning.

Then we sit down quietly,

Quietly, quietly,

Then we sit down quietly,

So early in the morning.

We listen very carefully,

Carefully, carefully,

We listen very carefully,

So early in the morning.

2.Пісня “-howoldareyou? – I am 6,7,8,9,10”

3. гра“Where do you live?

Old MacDonald had a farm
Old MacDonald had a farm,ee-ah-ee-ah-ooh,
And on that farm he had some chicks,ee-ah-ee-ah-ooh,
With a chick here and a chick here
Here a chick-chick,there a chick-chick,everywhere chick-chick
Old Mac Donald had a farm,ee-ah-ee-ah-ooh.

Old MacDonald had a farm,ee-ah-ee-ah-ooh.
And on that farm he had some ducks,ee-ah-ee-ah-ooh.
With a quack quack here and a quack quack there,
Here a quack,there a quack,everywhere a quack quack.
OldMacDonaldhadafarm,ee-ah-ee-ah-ooh.

Old MacDonald had a farm,ee-ah-ee-ah-ooh.
And on his farm he had some pigs,ee-ah-ee-ah-ooh.
With an oinkoink here and an oink-oink there,
Here an oink,there an oink,ev'rywhere an oink oink.
Old MacDonald had a farm,ee-ah-ee-ah-ooh.

Old Macdonald had a farm,ee-ah-ee-ah-ooh!
And on his farm he had a turkey,ee-ah-ee-ah-ooh!
With a clink-clink here,and a clink-clink there,
Here a clink, a clink there,everywhere clink-clink
Old MacDonald had a farm,ee-ah-ee-ah-ooh.

Old Macdonald had a farm, And on that farm he had cows,
With a moomoo here and a moomoo there
Here a moo,there a moo,everywhere a moomoo .
Old MacDonald,Old MacDonald...

В кінці уроку:

Raise your hands

Jump up high

Wave your hands

And say good bye

МУЗИКА В 1 класі

ЗА СИСТЕМОЮ НАВЧАННЯ : ВАЛЬДОРФСЬКА ШКОЛА (2години на тиждень)

Основні завдання:

• дати учням уявлення про музику як частину загальнолюдської культури;

• розвивати чутливість до музики, музичний слух, формувати позитивне ставлення до мистецтва в цілому і до музики зокрема;

• формувати потребу в слуханні та сприйнятті музики, здатності насолоджуватися музичними творами; розвивати мислення через розуміння закономірностей музики;

• формувати вокально-хорові навички; формувати елементарні навички гри на музичних інструментах (зокрема, флейта, скрипка, дзвіночки тощо);

• виховувати культуру емоцій, розвивати волю дітей;

• сприяти розвитку соціальних навичок та спілкування.

У Вальдорфській школі, крім окремого навчального предмета «Музика», музична освіта і виховання інтегруються в навчальний процес з усіх предметів. Розширене музичне виховання позитивно впливає на рівень соціальної компетентності, підвищення мотивації до навчання, розвиток інтелекту, концентрацію уваги, поліпшення емоційного стану та здоров’я дітей.

Де найкраще місце на землі,

Де зелені хмари яворів
Заступили неба синій став,
На стежині сонце я зустрів,
Привітав його і запитав:
- Всі народи бачиш ти з висот,
Всі долини і гірські шпилі.
Де найбільший на землі народ?
Де найкраще місце на землі?
Сонце посміхнулося з даля:
- Правда, все я бачу з висоти,
Всі народи рівні, а земля
Там найкраща, де вродився ти!

Виростай, дитино, й пам′ятай –

Батьківщина – то найкращий край! /ДмитроПавличко/

«Любимо свій край»

Муз. А.Філіпенка, сл.. М.Познанської

1. Ми, дівчатка й хлопчики любимо свій край!

Він, мов ясне сонечко, світлий водограй.

Сонечко, сонечко, світлий водограй.

Сонечко, сонечко, світлий водограй!

2. Як весела райдуга, рідная земля.

Любимо ми слухати співи солов’я .

Любимо, любимо співи солов’я.

3. Весело зростаємо в школі ми своїй.

Батьківщина, рідний край рідний нам усім!

Краю наш, край наш, рідний нам усім!

***Листочки до землі летять, під ніжками вони шурхотять.

Засинай, земля, баю-бай /2р/

Сніжинки над землею летять, теплом вкрити листя хотять…

Там в надрах гномики живуть, тепло узимку збережуть…

Я запалю ліхтарик свій, ти, вогнику, нас всіх зігрій…

МУЗИКА грудень2016

У білих хатках, де хмаринки,

Живуть пухнастенькі сніжинки.

Зима прийде – і вилітають,

По світі білому гуляють.

Білі зірочки із неба`
Рясно полетіли,
Світ казковим, білосніжним
Покривалом вкрили…
І куди не кинеш оком-
Все навколо сяє!
З яскравими святами
Нас зима вітає!

Я сонячне проміннячко в коробочку складу,

У грудні Миколаєві в торбинку покладу.

Як буде нічка темная,дістане він її-

І стане людям сонячно, в ту мить, на всій землі.

З НОВИМ РОКОМ!
Білий сніг летить у простір.
Золотих листків нема.
Це до нас прийшла у гості
молода, як цвіт, зима.

— З Новим роком! З Новим роком!
Дід Мороз, привітним оком
підморгнувши дітворі,
став з ялинкою в дворі.

Вальдорфська система навчання та виховання орієнтується на вікові особливості дітей та їхні інтереси, потреби. Здоров'язберігаючі основи вальдорфської педагогіки будуються на ритмі року, тижня, дня та уроку, де активна діяльність переплітається зі спокійними видами роботи. Прогулянка на свіжому повітрі після головного уроку, використання натуральних матеріалів у роботі, гра на флейті,образне викладання навчального матеріалу, щоранку рухлива частина, в якій поєднуються фізичне виховання з розвитком мовлення та математичними уявленнями - все це з радістю сприймається учнями та розвиває пізнавальну активність школярів.

Пропонуємо порухатись щоранку разом з першокласниками у грудні2016 р

Друга епоха математики / двозначні числа;парні та непарні; рахунок 2,3,4,5; склад чисел; 4арифметичні дії/

Вранці з неба у віконце
Ніжно світить жовте сонце,
А надвечір в небі чистім
Сходить місяць золотистий.
Світить місяць між хмарин,
Як і сонце, він один.
А зірок навкруг багато,
Нам усіх не зрахувати.
ЗИМА
Нуйбо ж снігунамело —
Стало білим всесело.
Біластежка, біла річка,
Білавишня ісмерічка,
Білахата, білі коні,
Тількиносики червоні./ ЛЕОНІДКУЛІШ-ЗІНЬКІВ/

Зимонька до нас прийшла,

Сніг пухкий нам принесла.

І летять, летять сніжинки

На дерева, на стежинки.

По сніжку, як по перині,

Покачаємось на спині.

У заметах сніг лежить,

Під ногами він скрипить.

Щоб сніжну гірку збудувати.

Треба спинку прогинати.

А тепер всі на санчатах

В ліс поїдем до зайчаток.

Зайченята дружно грають,

Під ялинкою стрибають.

А лисичка виглядає,

Зараз зайчика впіймає.

Три турботи в тигреняти:

Треба голосно ричати,

Треба високо стрибати,

Треба сильним буть, як тато.

На містку хисткім зустрілись
Барани та й... посварились.
Білий каже: «Відійди,
Маю першим я пройти!»
Сірий вперся: «Геть, ледащо,
Не вступлюсь тобі нізащо!»
Вперті барани побились —
Та у річці опинились.

Дружилочка -мирилка

Летіла над містами,

Побачила, що сварка

Зчинилася між нами…

Ітількими за кінчик

Дружилочкисхватились,

Відразу всі швиденько

Взяли іпомирились.

Десять пальців на руках,
Десять пальців на ногах.

Я лічу до десяти.
Спробуй, полічи і ти.

Одиниця й нуль зустрілись,
Привітались подружились.
Стали цифри у рядок,
Мов зібралися в танок.

За вальдорфською методикою у 1 класі українська мова, математика, малювання форм , навколишній світ викладаються "епохами" - блоками, кожного ранку протягом 3-4 тижнів вивчається один із цих предметів.

Головний урок має три частини: рухлива частина, основна частина, розповідна

РУХЛИВА ЧАСТИНА головного уроку у ЛИСТОПАДІ 2016р

ВИВЧАЄМО НАПАМ'ЯТЬ, виконуючі рухи

Доброго ранку, сонце привітне,

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки,

Доброго ранку, зелені дубки!

Я вас вітаю, люблю, пізнаю,

Бо живемо ми у ріднім краю.

Де найкраще місце на землі,

Де зелені хмари яворів

Заступили неба синій став,
На стежині сонце я зустрів,
Привітав його і запитав:
- Всі народи бачиш ти з висот,
Всі долини і гірські шпилі.
Де найбільший на землі народ?
Де найкраще місце на землі?
Сонце посміхнулося з даля:
- Правда, все я бачу з висоти,
Всі народи рівні, а земля
Там найкраща, де вродився ти!

Виростай, дитино, й пам′ятай –

Батьківщина – то найкращий край!

/ДмитроПавличко/

Сильний вітер гне дерева молоді,(присідають)
А вони ростуть, міцніють(піднімаються)
Вгору тягнуться, радіють.(встають навшпиньки, руки тягнуть вгору

Тишком-нишком, чапи-лапи,

В капелюхах, як гриби,

Гноми шастають ногами,

Чапи-лапи, сніг рипить.

Йдуть вони один за одним,

Невдоволенно сопуть.

У торбинках гноми ці

Носять гарні камінці.

«тук-тук-тук!» - співає молоток,

«так-так-так!»-кристали говорять.

Там далеко, серед скал

Маленькі гномики сидять,

Працюють серед скал.

Збирають золото, срібло,

Коштовні камінці…

Вже є повний лантушок

Треба встигнути їм в срок,

Поки сонце не зійшло,

В печери віднести…

Чапи-лапи, чапи-лапи, туп-туп-туп,маленькі гномики йдуть...

ЧИСТОМОВКИ ТА СКОРОМОВКИ в епоху "БУКВИ ТА ЗВУКИ"

-Де, вороно-каркароно, ти була?

Що, вороно-каркароно, принесла?

-Покружляла, покружляла я вгорі,

Горобців порозганяла у дворі.

Стріла півня, розбишаку-пісняра,

І чкурнула, дременула із двора.

.Лі – лі – лі – відлетіли журавлі

Ли – ли – ли – дні осінні прийшли.

Ло – ло – ло – вже все снігом замело.

Ховрашки - Хотіли Хліба.
Ховрашкам - давали рибу.
Ховрашки Халви Хотіли,
Та просити не уміли.
Хто нам зможе підказать,
Що вони іще їдять?

Лев татусь, левиця мати

Левеня ведуть гуляти.

Левеня ледь-ледь чалапка:

-Заболіли, каже, лапки.

Леву скочило на спину.

Лев промовив: Любий сину,

Левом ти не хочеш стати?

Ліньки бігати, стрибати?

Знай, ліниві левенята -

То не леви - кошенята. /Л.Біленька/

Г Глечики й горнятка,
кухлі й куманці,
мисочки й тарелі,
кахлі й свистунці –
гончарі із глини
виробляють нам,
і співає глина:"Силу вам віддам!"

Ґ - Ґаво, ґаво, хочеш кави?
- Хочу сиру, - каже ґава.
Небагато - кілограм
А за це я ґудзик дам.

Кiлькiсть переглядiв: 107