Чарівне свято ліхтариків

Наприкінці листопада учні 1 та 2 вальдорфських класів Харківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 94 влаштували собі свято. Батьки та гості із задоволенням спостерігали за хороводом гномиків-першокласників, слухали мелодії на флейті другокласників.
Кульмінацією виступу стала театралізована гра учнів 2 класу у створеній вчителем Чащиною Наталією Олександрівною музичній п'єсі за мотивами казки "Дівчинка з ліхтариком". Діти у гарних костюмах перевтілилися у пряху, коваля, білочок, зайчиків, їжачків, вітер, зірки, інших героїв та гармонійно, на одному подиху зіграли свої ролі.
Та, як виявилося, на всіх учасників у кінці свята чекав сюрприз. Не тільки діти, а й дорослі не змогли стримати вигук захоплення від побаченого чуда: палаючих у темряві різними кольорами виготовлених дітьми ліхтариків. Цей стан дива, радості та краси неможливо передати! Їх вогонь надихає, вселяє віру у чарівність миті. А ще гномики приготували учасникам свята скарби: ізюм, яблучка, морковку, печиво, через які можна було побачити інші кольори палаючих вогників та обов'язково поділитися половинками дарів з іншими гостями. Всі відчули себе причетними до великої вальдорфської родини.
Такі свята, за висловами батьків, дуже зближують їх з дітьми, бо дають можливість і дорослим ще раз прожити дитячі приємні відчуття.

Відкритий урок української мови у 2 класі за вальдорфською системою навчання у листопаді 2017 року

Одним із головних завдань початкової школи є планомірна та систематична робота з формування каліграфічного письма. У вальдорфській школі в першому класі діти знайомляться з характерами звуків мови та написанням літер, а в другому класі поглиблюється робота над правильним поєднанням літер, красивим написанням слів та речень. Уроки у вальдорфській школі комбіновані.

Під час рухливої частини діти згадують та пишуть число, місяць, день тижня. Обговорюють, яким чином можна отримати дане число ( наводять приклади чотирьох арифметичних дій), переходять до співу та гри на флейтах. Мускільні вправи рук змінюються написанням слів пальчиками, на дощечках, а потім у спеціальних кольорових зошитах. На уроці діти "подорожували" до столиці України, складали речення та записували друкованими та письмовими літерами текст. В кінці уроку другокласники переказували історію про старого гнома та слухали продовження історії. /перегляньте наші фото у галереї/

Терпимість та добро врятують світ

До Міжнародного дня толерантності 16 листопада у вальдорфських класах пройшли цікаві подорожі світом літературних та народних казок, які вчать терпимості, добру та взаємодопомозі: "Рукавичка", "Гуси-лебеді", "Снігова королева", "Пригоди Нільса з гусями", "Гномик Пок" та багато інших. Діти згадали своїх улюблених героїв та їх гарні вчинки. Учні 1-Б класу переказували та малювали казкові сюжети добра. А учні 2-Б класу інсценували одну з таких казок "Дівчинка з ліхтариком". Наслідуючи казкових персонажів, школярі взяли участь у рухливих іграх, де вчилися бути толерантними один до одного та оточуючого світу.

Свято Осені - 2017 у вальдорфських учнів

Згідно з кругообігом року у вальдорфській школі велику увагу приділяють святам, які проходять у цікавих для їх учасників формах: звітні виступи, походи, квести, ігрові програми, виставки-ярмарки, інсценовані історії тощо.
20 жовтня 2017 року діти і батьки 1-Б та 2-Б класів із задоволенням взяли участь у Святі Осені, на яке також завітали майбутні першокласники з харківських вальдорфських дитячих садочків.
Свято розпочалося звітними виступами учнів, що є вдалою формою контролю знань і вмінь наприкінці епохи, адже що може бути краще для самовмотивованості учнів молодших класів, ніж публічний відповідальний виступ перед батьками, друзями та меншими за них гостями свята.
Першокласники, які перевтілилися у гарних лицарів та принцес, привітали господарку-Осінь віршами, казкою "Золоті ключі Осені", під час якої продемонстрували свої знання декількох пісень, вміння працювати у колі, результат свого першого знайомства з різними музичними інструментами, та подарували майбутнім першокласникам власноруч виготовлені листівки.
Другокласники виконали пісні, що супроводжували досить вдалою грою на пентотонічній флейті, на високому рівні інсценували декілька цікавих та гумористичних казок й оповідань, чим дуже порадували своїх батьків, всіх гостей та викликали бажання у першокласників теж стати кращими учнями.
Також діти разом з дорослими із задоволенням подивилися виступи на осіню тематику своїх однокласників, які відвідують танцювальний та вокальний гуртки при нашій школі.
Другою важливою і не менш цікавою частиною свята стала благодійна виставка-ярмарок, кошти від якої будуть відправлені у харківську вальдорфську школу для дітей з особливими потребами. Діти разом з родинами дуже постаралися, щоб продемонстрували свою майстерність щодо виготовлення гарних поробок з дерева, бісеру, тканини, металу, інших матеріалів, а також смачних й оригінальних виробів з тіста.
Та головний результат свята - зміцніла дружба між вальдорфськмим учнями та зміцнілі родинні стосунки в їх родинах, задоволеність дітей результатами своєї наполегливої праці в першій чверті навчального року та гарний настрій, з яким вони заслужено пішли відпочивати на канікули.

Посвята у лицарі

Починаючи з 22 вересня, природний годинник перекотився з літа на зиму – ніч почала більшати, а день – коротшати. Ще наші предки вважали, щоб пережити холоди та темряву, потрібна особлива мужність, стійкість, терпіння.
У вальдорфських школах є традиція у цей час через проходження випробувань здійснювати посвяту учнів у лицарі. Адже в уявленнях дітей лицарі – справжні мужні воїни.
29 вересня 2017 року до традиції приєдналися і вихованці Харківської вальдорфської ініціативи «Дивосвіт», учні 1-Б та 2-Б класів Харківської ЗОШ І-ІІІ ст. № 94, здійснивши пригодницьку подорож лісами біля родового поселення «Стожари» неподалеку від міста Харків.
Учні мужньо, терпляче, незважаючи на свій маленький ріст та вік, долали природні перешкоди: хащі на схилах, рови, орієнтувалися за маркуванням, шукаючи подальший шлях. Дехто з дітей вперше в житті подолав страх, щоб пройти поруч зі справжнім ревучим биком. За всі ці старання на дітей чекала приємна несподіванка – зустріч зі справжнім Лицарем Світла, який посвятив хлопчиків у лицарі та надав настанови, серед яких: для хлопців – бути сміливими, сильними, благородними, мужніми, дружними, щедрими, для дівчат – бути берегинями добра, краси та підтримувати юних лицарів. Наприкінці походу на дітей чекав смачний обід та цікаві випробування на штучних перешкодах, створених мешканцями «Стожар». Додому діти повернулися натхненні та щасливі.

Епоха "Букви та звуки"

Навчання письма у вальдорфській школі суттєво відрізняється від загальноприйнятого. Рух від художнього до інтелектуального — один із основних принципів вальдорфської педагогіки. У навчанні письма це відображається в тому, що дитині не даються готові абстрактні знаки літер, а вона сама відкриває для себе їх форму. Вчителі проводять дитину шляхом, аналогічним до того, в результаті якого виникли знаки літер.

Епоха "Букви та звуки" обов'язково проводиться після епохи "Малювання форм". Учитель, залежно від підготовки школярів, самостійно визначає час проведення та тривалість кожної епохи. Ознайомлення з голосними та приголосними звуками та позначенням їх буквами (без розрізнення двох понять) відбувається через потрійний крок переживання: активне вживання звука в мовленні, вичленовування його з потоку мовлення, слухання розповіді про звук, що вивчається, ознайомлення зі знаком, що відповідає букві (учитель самостійно обирає шрифт: друкований, рукописний чи напівдрукований). Голосні звуки вводяться через образне сприяння внутрішнього душевного стану, настрою людини. Приголосні — через подібність до об'єктів, предметів, явищ навколишнього світу.

У другому класі "казковий" період у дитини ще триває, тому продовжуються і заняття, розпочаті в першому класі. Вони націлені, в основному, на засвоєння і розрізнення пластично-утворюючих та музично-мовних елементів мовлення, на ознайомлення дитини з навколишнім світом. Продовжується розвиток мовлення і мовного чуття через оповідання, де діючими особами є тварини. Дитина цього віку дуже чутливо сприймає оточуючий світ і добре розуміє тварин, які діють «по-людськи».

Під час епохи "Букви та звуки" поглиблюються знання учнів про мовні звуки, здійснюється поступовий перехід від образного сприйняття дитиною букви до усвідомлення її як мовного знака. Від малювання букв алфавіту діти переходять до їх написання. Важливо, щоб письмо не стало автоматичним, необхідно зберігати принцип малювання письма. Особлива увага звертається на формування в учнів красивого почерку та вміння гармонійно розташувати текст на папері. Літери поступово стають меншими в розміри, що вимагає від учнів особливої вправності та уваги до з'єднання та прописування елементів літер.

Епоха «Малювання форм» - забавлянка чи навчання?

Навчальний рік наших початківців розпочався з епохи «Малювання форм». Здавалося б, діти просто малюють. А насправді за кожним штрихом – нове переживання кольору на білосніжному аркуші, переживання прямої чи кривої лінії, її форми, освоєння простору, формування почуття межі, вміння володіти своєю рукою, кожним пальчиком, виховання наполегливості і багато чого іншого. І разом з цим – це спосіб м’яко, але впевнено перейти від звичного вчорашнім дошкільнятам малювання до вивчення мови та математики, коли ці палички вже впевненою рукою дитини складуться у букви, цифри, геометричні фігури тощо. (дивись фотогалерею)

Чому вальдорфська школа?

Класи з елементами вальдорфської педагогіки - це повноцінна ФОРМА ВИХОВАННЯ І НАВЧАННЯ, можливість РАЗОМ зі своїми дітьми доторкнутись до СПРАВЖНЬОГО, ВІДЧУТИ здоров'язберігаючі ОСНОВИ РОЗВИТКУ, ГАРМОНІЮ з собою і природою, ПІЗНАВАЛЬНИЙ ІНТЕРЕС, індивідуальний підхід.Загальноосвітні школи в різних країнах використовують ці ЖИТТЄВІ педагогічні імпульси.

Навчальні програми за вальдорфською методикою рекомендовані Міністерством освіти і науки УКРАЇНИ до використання У навчальному процесі ДЕРЖАВНИХ шкіл. На даний момент по всій країні розбурхується хвиля утворення вальдорфських ІНІЦІАТИВ, відкриваються вальдорфські паралелі при державних школах.

Наша батьківська вальдорфская ініціатива "ДИВОСВІТ" працює в Харківській загальноосвітній школі № 94, вул.Плеханівська, 151.

ВЖЕ ПРИЙМАЮТЬСЯ ЗАЯВКИ на наступний навчальний рік в 1клас. КІЛЬКІСТЬ МІСЦЬ ОБМЕЖЕНА! В КЛАСІ ПЕРЕДБАЧЕНО 18-23 УЧНЯ!

Запрошуємо до школи, з якої діти не хочуть йти додому

Де б ви ще бачили таку картину: закінчується день, біля шостої години вечора у групі подовженого дня бавляться у рожевому шатрі, грають у різні музичні інструменти, слухають та інсценують казку, займаються оригамі група дітей 1 та 2 класу, посмакувавши перед цим зробленими власноруч бутербродами, а біля класу сидять декілька батьків. Поруч проходить інший вчитель та запитує у них: "А чого ви тут сидете?" і у відповідь чує дивні для звичайної школи слова: "Діти не хочуть йти додому"....

Це не вигадка і не школа мрії, це все відбувається вже сьогодні. І в цьому можуть взяти участь і ваші діти.

Вітаємо з відкриттям другого вальдорфського класу!

Минулорічні першколасники Харківської вальдорфської ініціативи "Дивосвіт" вже підросли, стали другоклашками та набули ще більше друзів, які об'єдналися у 1-Б клас. І разом з новими учнями та батьками нас стало більше! Вітаємо всіх "дивосвітівців" з початком нового, для когось - першого, 2017/2018 навчального року! Бажаємо нашим юним друзям з 1-Б та 2-Б класів міцного здоров'я, нових цікавих вражень та великих радісних здивувань на учнівському шляху!

Кiлькiсть переглядiв: 138